دمشق ترکیه را تهدید کرد

یک نماینده سابق پارلمان سوریه با انتقاد از مواضع ترکیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در قبال رویدادهای کشورش تاکید کرد، که دمشق به شدت به مداخلات ترکیه در امور سوریه پاسخ خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از العلام، زُهَیر غنّوم شامگاه یکشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: موضع ترکیه در قبال بحران سوریه تعجب آور است، زیرا این کشور به خود اجازه مداخله می دهد به گونه ای که انگار قیم مردم سوریه هستند.

وی افزود: ترکیه باید همسایه ای واقعی و دوست سوریه باشد، و واقعیت ها را به صورت درست و صحیح بشناسد و موضعی عادلانه و صحیح اتخاذ کند.

نماینده سابق پارلمان سوریه افزود: سال گذشته در ترکیه نیز رویدادهایی همانند رویدادهای امسال سوریه رخ داد، اما دمشق در امور داخلی ترکیه مداخله نکرد، درحالی که موضع ترکیه در قبال حوادث کنونی سوریه افراط گرایانه است.

غنوم تاکید کرد: دولت سوریه به اظهارات اخیر و مداخله جویانه ترکیه در امور کشورش پاسخ خواهد داد و این در حالی است که ملت ترکیه با آسیب رساندن به روابط بین دو کشور موافق نیست.

غنوم خاطرنشان کرد: روابط سوریه و ترکیه پیش از بحران سوریه برادرانه و در سطح بسیار بالایی برقرار بود اما دخالت ها و مواضع افراطی ترکیه این روابط را به سمت تنش و بحران سوق داد.

غنوم همچنین از موضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در قبال رویدادهای کشورش انتقاد کرد و گفت: هنگامی که این کشورها در معرض حملات گروه های افراطی و خرابکار قرار گرفتند دمشق از آنها حمایت کرد.

نماینده سابق پارلمان سوریه افزود: دولت سوریه راه حل های سیاسی را در برخورد با رویدادهای اخیر در پیش گرفته، و در همین حال برخی طرف های داخلی در تلاش برای ایجاد وحدت بر آمدند.

وی تاکید کرد: راه حل امنیتی تنها زمانی مورد استفاده قرار گرفت که اوضاع شهر حماه رو به وخامت گذاشت و افراد مسلح کنترل آنرا به دست گرفتند.

نخست وزیر ترکیه، امروز با ادعای اینکه صبر این کشور درباره حوادث سوریه لبریز شده است، اعلام کرد وزیر امورخارجه خود را سه شنبه به دمشق می فرستد.

نظرات 2 + ارسال نظر
xxxx دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:25 ب.ظ http://hkhoy1.blogfa.com

سلام وبلاگ جالبی داری
اگه با تبادل لینک موافقی منو با اسم بچه های علامه حلی خوی لینک کن بعد به وبلاگم بیا بگو با چه اسمی لینکت کنم
در ضمن اگه دنبال روش های عبور از فیلترینگ هستی حتما به وبلاگم یه سری بزن
منتظرم
بای

وحید جهان آرا دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:25 ب.ظ http://ghayem-adl.blogfa.com/

خبر فوری:
توهین به قرآن کریم درنوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در 1۱/5/1390 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران+عکسhttp://ghayem-adl.blogfa.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد