آخرالزمان در کتاب های مقدس و شاهنامه


  در این دوره آسمان در زندگی بشر جایی ندارد و نمونه همین کلام حضرت علی(ع) می شود که زندگی بدون دین پر از وحشت است و همینگونه هم هست . مردمان در وحشت زندگی می کنند و ضحاک که به تعبیری مغز جوانان خوراک ماران اوست انسانها را از اندیشه تهی می کند. در این دوره چنانکه خداوندگار خداوند رخش می گوید:                     









ادامه مطلب ...

وقتی امام حسین از مهدی موعود(عج) می گوید

حضرت مهدی(عج)، امام حسین(ع) را این‏گونه توصیف فرموده است: 'تو ای حسین! برای رسول خدا(ص) فرزند و برای قرآن، سند و برای امت، بازویی بودی، در طاعت خدا تلاشگر و نسبت به عهد و پیمان، حافظ و مراقب بودی...'.


  

    



به گزارش شبستان: سال‌های زیادی از حماسه خونین عاشورا می‌گذرد و چشمان منتظران به لحظه‌ای دوخته شده است که منتقم خون حسین(عج) ظهور کند تا شیعه بتواند پس‌از گذشت قرن‌ها انتقام عاشورا را از یزدیان زمان بگیرد. جشمان منتظری که بی‌صبرانه در انتظار لحظه‌ای است که پرچم بر زمین مانده امام حسین(ع) توسط اباصالح‌المهدی(عج) به اهتراز درآید تا داغ‏های کهنه‏ التیام یابد تا آرمان‏های بلند جدش را تحقق بخشد، در ادامه به چند روایات پیرامون امام حسین(ع) و امام مهدی(عج) اشاره می‌شود:

*هنگامی که امام حسین(ع) از مهدی موعود(عج) می‌گوید

امام باقر(ع) می‏فرماید: حارث اعور به امام حسین(ع) عرض کرد: ای زاده رسول خدا! فدایت شوم، مرا از معنای آیه شریفه «وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا» مطلع ساز، حضرت(ع) فرمود: مراد از خورشید، رسول الله(ص) است.

پرسید: فدایت شوم! منظور از آیه شریفه «وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا» چیست؟
ادامه مطلب ...

راهبردهای القاعده


القاعده برخلاف سیاست اعلامی خویش که مبارزه با اسرائیل و امریکا را تبلیغ می‌کند، به علت ویژگی‌های موجود در ایدئولوژی‌اش باید مبارزه را از داخل آغاز کند و نشان دادن دشمن خارجی نیز در واقع روشی برای جذب نیروهای بیشتر از میان جوانان اهل سنت است. القاعده برای نفوذ و تثبیت موقعیت خود در میان مسلمانان ابتدا در پی حذف رقباست؛ چه آنهایی که با غرب و سکولاریسم تعارض دارند چه آنها که دارای تعامل هستند. لذا القاعده بنابه ویژگی‌های ایدئولوژیک خود و اقتضائات و لوازم آن، مجبور است مبارزه را از میان مسلمانان آغاز کند و بدین منظور همیشه باید میان آنان قطب‌بندی کند.
  
         
ادامه مطلب ...

نقش یهود در واقعه خونین کربلا+ صوت نشست

“نقش یهود در واقعه خونین کربلا”، در شصت وهفتمین نشست از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی بررسی شد. در این نشست که با استقبال جمع بزرگی ازخانواده موعودی روبه رو شد، در ابتدا اسماعیل شفیعی سروستانی مدیرمسئول موسسه فرهنگی موعود با عرض تسلیت فرارسیدن محرم الحرام وعزای حسینی به حاضران بیان کرد:...

   

“نقش یهود در واقعه خونین کربلا”، در شصت وهفتمین نشست از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی بررسی شد.
در این نشست که با استقبال جمع بزرگی ازخانواده موعودی روبه رو شد، در ابتدا اسماعیل شفیعی سروستانی مدیرمسئول موسسه فرهنگی موعود با عرض تسلیت فرارسیدن محرم الحرام وعزای حسینی به حاضران بیان کرد:

ادامه مطلب ...

پیوندهای سیاسی عاشورا و انتظار

«مسئله کربلا، که خودش در رأس مسائل سیاسی هست، باید زنده بماند به همان فرمی که بود، منتها الفاظ تغییر بکند. مصیبت ها همان است ، مصیبت ها تغییری ندارد، باید آن بعد سیاسی کربلا را برای مردم بیان کرد ...این حرکت اسلامی-سیاسی بود که بنی امیه را از بین برد، و اگر این حرکت نبود،اسلام پایمال شده بود.

امام خمینی(ره)، صحیفه نور، جلد هجدهم - صفحه177


                           

«عاشورا یک حادثه صِرف تاریخی نبود؛ عاشورا یک جریان مستمر و یک سرمشق دائمی برای امت اسلام بود. حضرت ابی عبدا..(ع) با این حرکت یک سرمشق را برای امت اسلامی نوشت و گذاشت. این سرمشق فقط شهید شدن هم نیست؛ یک چیز مرکب و پیچیده و بسیار عمیق است. سه عنصر در حرکت حضرت وجود دارد: عنصر منطق و عقل، عنصر حماسه و عزت، عنصر عاطفه» از بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در 5/11/84


عالم از شور تو غرق هیجان است هنوز                    نهضتت مایه الهام جهان است هنوز

بهر ویرانی و نابودی بنیان ســــــــتم                         خون جوشان تو چون سیل زمان است هنوز

همه ماه است محرم، همه جا کرب و بلاست             در جهان موج جهاد تو عیان است هنوز

ادامه مطلب ...

چهره های منفی کربلا چه کسانی بودند؟

وی مدتی اذان گوی پیامبر دروغی، سجاح بود. سپس اسلام آورد. آن گاه در قتل عثمان شرکت کرد. سپس جزو یاران علی علیه السلام شد و بعد از آن جزو خوارج شد و علیه علی علیه السلام جنگید. آن گاه توبه کرد، ولی پس از مدتی در قتل حسین علیه السلام شرکت کرد و سرانجام در قتل مختار مشارکت داشت. وی از جمله کسانی بود که نامه دعوت از حسین علیه السلام را امضا کرده، ولی در کربلا، امیری پیاده نظام لشکر عمر بن سعد را بر عهده داشت.


                            

ادامه مطلب ...

هنیه: پیروزی بزرگی کسب کردیم/ شکرگزار مردم و مقاومت هستی


خبرگزاری فارس: نخست وزیر دولت منتخب فلسطین از توافقنامه آتش بس در غزه به عنوان «پیروزی بزرگ» نام برد و از مردم و نیروهای مقاومت فلسطین به خاطر دلاوری‌ها و صبر و استقامت آنها در پاسخ به تجاوزگری صهیونیست‌ها تشکر کرد.


                                 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، اسماعیل هنیه در بیانیه خود اعلام کرد: ما این پیروزی را به ملت خودمان تبریک می گوییم و ملت فلسطین و مقاومت دلاورانه آنها توانمندی بالای خود را در پایداری و ابتکار و انسجام ثابت کرد و امت اسلامی نیز حمایت از ملت ما را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که ملت فلسطین تنها نیست و تاکید می کنیم که ما از این توافقنامه شرافتمندانه راضی هستیم.

وی یاد و خاطره شهدای بی گناهی را که در تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه جان سپردند، گرامیداشت و به ملت دلاور فلسطین که پایداری اسطوره ای خود را در مقابله با ماشین جنگی و تجاوزگری این رژیم به نمایش گذاشتند، تبریک و تهنیت گفت.

هنیه همچنین تقدیر عمیق خود را از نیروهای مقاومت دلیر فلسطین و دلاوری‌های آنها ابراز داشت که قدرت محسوس خود را در دفاع از ملت فلسطین به نمایش گذاشتند.

وی همچنین حمایت گسترده ملت فلسطین در کرانه باختری و هر مکان دیگری از همنوعان و برادران خودشان در نوار غزه را ارج نهاد و گفت که این وضعیت محاسبات اشغالگران را به چالش کشید و وحدت ملت فلسطین و تمرکز آنها حول برنامه پایداری و مقاومت را متجلی ساخت.

برپایه این گزارش، هنیه همچنین از نقش مصر و تلاش‌های اتحادیه عرب و همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت از ملت فلسطین در این مرحله حساس تشکر کرد.