حضرت ابراهیم از شیعیان امام زمان(عج)

حضرت ابراهیم پیغمبر(ع) از شیعیان امام زمان(عج)


        


                          *(و ان من شیعه لابراهیم)* صافات/83

                          ((واز پیروان او ابراهیم بود.))


ابوبصیر،یحیی بن ابی القاسم گوید:
جابربن یزید جعفی از امام جعفر بن محمد صادق(ع)راجع به تفسیر این آیه پرسید:
((وبه را ستی که از جمله شیعیان او ابراهیم است)).آن حضرت(ع) فرمود:همانا خداوند سبحان،هنگامی که ابراهیم (ع) را آفرید پرده از روی چشمش بر گرفت، ابراهیم نگاهی به (عرش)کرده نوری در کنار عرش مشاهده نمود.پس از آن عرضه داشت:
پروردگارا! این نور چیست؟ به او خطاب شد: این نور محمد(ص) برگزیده من از خلقم است ابراهیم نوری را در کنار آن نور دید پس پرسید :خدایا این نور چیست؟(از سوی خداوند) به او عرضه شد این نور علی بن ابیطالب (ع) یاور دین من است.

در کنار آن دو نور سه نور دیگر مشاهده کرد پس پرسید؟خدایا این نور ها چه هستند؟به او خطاب شد (این نور ) فاطمه (ع) است! که دوستانش را از آتش باز داشته ام و(آن دو نور دیگر) نور ده پسرش حسین (ع) است آنگاه ابراهیم فرمود باراله  نه نور دیگر میبینم که پیرامون آنان را گرفته اند؟پاسخ آمد ای ابراهیم ایشان امامان از نسل علی وفاطمه(ع)  هستند پس ابراهیم عرضع داشت:بار خدایا به حق این پنج تن تورا سوگند می دهم که آن نه تن دیگر به من بشناسانی.(خداوند)فرمود:ای ابراهیم! اولین ایشان علی بن الحسین(ع) (پس از آن) پسرش محمد وپسرش جعفر و پسرش موسی وپسرش علی وپسرش محمد وپسرش علی وپسرش حسن وحجت قائم که پسر اوست پس ابراهیم (ع)  فرمود:ای خدا ومولای من نور هایی حلقه زده پیرامون ایشان میبینم که تعداد آنها را کسی جز تو نمی داند(آنها چه کسانی هستند؟) عرضه شد: ای ابراهیم!این شیعیان امیرالمومنین عل بن ابیطالب (ع) هستند. ابراهیم (ع) گفت شیعیان او به چه نشانه هایی شناخته می شوند(خداوند) فرمود:به (خواندن) پنجاه ویک رکعت نماز(در شبانه روز) وبلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم وقنوت پیش از رکوع و انگشتری به دست راست کردن در این هنگام ابراهیم(ع) گفت بار خدایا مرا از شیعیان امیر المو منین (ع)  قرار ده.
امام صادق (ع)  فرمود:
((پس خداوند از این جریان در کتاب خود خبر داده فرموده است وبه راستی که از جمله ی شیعیان او ابراهیم است)). المحجه،ص 319
وقتی حضرت ابراهیم از خداوند در خواست می کند که اورا از شیعیان حضرت علی(ع)  قرار دهد و خدا وند ان را بپذیرد به طور قطع شیعه حضرت مهدی(عج) خواهد بود زیرا حضرت ابراهیم(ع)  پیامبر معصوم است و امامت همه دوازده امام را می پذیرد نه آنکه مانند برخی افراد شیعه سه امامی یا هفت امامی و... باشد

رضاوارسته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد