از فتوای خوردن گوشت جن تا پدیده شوم شیعه‌کشی/همه جنایات وهابیت

اندیشه‌های تخریب گر و بدعت گذار، تندروهای وهابی که در قرن هشتم با تعاریف سلفی احیاء شد، نشان از توطئه‌هایی دارد که دولت‌های استعمار گر بر علیه جامعه جهانی خصوصا دین اسلام طراحی کرده اند تا با ایجاد انشقاق و تفرقه میان امت اسلامی به اهداف سوء خود دست پیدا کنند.

*تاریخچه فرقه ضاله وهابیت 

در طول تاریخ اسلامی پیوسته افراد و گروههایی بوده اند که در فهم اسلام، گرایش به خشکی، جمود و تعصب افراطی داشته اند اگر چه برحسب شرایط تاریخی، فرهنگی، قدرت نفوذ چنین افرادی در نوسان بوده است. 
 



آیین پلید وهابیت با اندیشه‌هایی هم چون بربهاری، ابن بطه عکبری، ابن تیمیر به وسیله یک تندروی خبیث به نام محمد بن عبوالوهاب در قرن 12هجری در نجد، یکی از شهرهای عربستان بنیان گذاری شد البته نقطه ابتدایی فعالیت ننگین این گروه را باید در فقه تعصبی قرن 4 جستجو کرد که با گذشت زمان در قرن 8 توسط سلفی ها احیا شد و در قرن 12 سازمان یافت و نهایتا در قرن 12 هجری این مکتب به عنوان کالایی سیاسی از نقطه ای به نقطه ای دیگر صادر شد . 

*نقش انگلیس در گسترش و ایجاد وهابیون 


اگر ما به تاریخ مراجعه کنیم هر کجا که فتنه و انشقاقی بین امت اسلامی به وجود آمده است دستهای دولت انگلیس را درصدد ایجاد آن بحران ها خواهیم دید. محققان تاریخ وهابیت امروزه ثابت کرده اند که این فرقه به دستور مستقیم بریتانیا ایجاد شده است. 

وهابیت نیز یکی از صدها فرقه دست ساز توسط دولتهای استعمارگر است اگر ما نقش روباه پیر را در گذشته در ایجاد این نحله ضاله موثر و جدی تلقی کنیم، قطعا امروز نیز دست‌های رژیم غاصب صهیونیستی را در کنار وهابیون خواهیم دید ضمن این که ایجاد فرقه وهابیت زمینه ای است که برای کشتار مسلمانان به دست به ظاهر مسلمانان به وجود آمده و هدفش ایجاد تفرقه میان امت مسلمان است.

*نفوذ وهابیون در حکام آل سعود 


محمد بن مسعود اولین شخص از خاندان آل سعود بود که پیمان همکاری با محمد بن عبدالوهاب بست و به مدد عقاید خشونت آمیز توانست با مقام نجد و سپس بر حجاز مسلط شود.
 
وهابیون هم اکنون با حمایت مالی و نظامی عربستان سعودی به بسیاری از ارکان سیاسی، نظامی آل سعود نفوذ پیدا کرده اند. 

*شباهت وهابیان با خوارج 

وهابیان از جهاتی با خوارج شباهت‌هایی دارند آنها با شعار دینی خود (دعا، شفا و توسل) جز از خدا نیست، دقیقا افکاری همچون خوارج را ترویج می‌دهند. شعار خوارج «لا حکم الا الله» بوده و با به دست آویز شدن بر این شعار از سپاه حضرت علی (ع) جدا شدند خوارج مرتکبان گناه کبیره را کافر می‌دانند و جز خود سایر مسلمانان را کافر می‌دانستند وهابیون نیز همانند خوارج کسانی را که عقایدی خلاف آنان داشته باشند مشرک و کافر و «واجب القتل» می‌دانند. 

*مدارس شستشوی مغزی کودکان

این فرقه منحرف در اقدامی جنجال برانگیز اقدام به بازگشایی مدارسی کرده اند که در آن با شستشوی مغزی کودکان، آنها را برای عملیات انتحاری آموزش می‌دهند. 

آموزش‌های دیگری از قبیل کشتار و نسل کشی وسیع شیعیان و در مواردی اهل سنت، عملیات‌های مکرر و گسترده انتحاری در مساجد و مراسم مذهبی و .... از جمله اقدامات وهابیت است.


*برخی فتواهای جنجال برانگیز وهابیون 

نکته جالب توجه شیوخ وهابیت ادعاها و فتاوای مضحکی است که هر از گاهی از سوی این سردمداران متعصب جاهل، مطرح می‌شود و البته خنده بسیاری از همین وهابیون را در پی دارد. مهمترین و جنجال برانگیز ترین فتاوای آنها عبارتند از:

*فتوای تخریب کلیسا
 
*کشتن شیعیان حلال است اما کشتن یهودیان نه! 

*خوردن گوشن جن جایز است
 
*اهدا گل به بیمار حرام است 

*عقاید غیر منطقی وهابیون 

وهابی ها مسلمانان را به بهانه‌های واهی تکفیر کرده و ریختن خود آنان را واجب می‌دانند و در مقابل با دشمنان اسلام از در سازش و مدارا وارد می‌شوند. 

وهابیون خداوند سبحان را به خلق تشبیه کرده و او را دارای اعضا و جوارح می‌دانند و برای اثبات ادعای خود آیتی از قرآن کریم را که دلالت بر صفات جیزیه خداوند دارد تاویل نکرده و بنابر ظاهر آیات فتواهای غیر معقول صادر می‌کند. 

وهابیت با دمیدن روح نفاق و تفرقه در میان مسلمانان خدمات بسیاری به استعمارگران غربی خصوصا آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در جهت چپاول و غارت منابع مسلمین و ایجاد جنگ‌های فرقه ای کرده است و باید «وهابیت را نقطه ای تاریک در جهان اسلام بدانیم» که رنگ و بوی سیاسی گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد