تظاهرات ضد حکومتی شیعیان عربستان

شیعیان عربستان با برپایی تظاهراتی در شهر قطیف ، بزرگ ترین منطقه نفت خیز در شرق عربستان ، آزادی زندانیان دربند رژیم سعودی را خواستار شدند .

تظاهرات روز شنبه درست چند روز پس از برپایی تظاهراتی مشابه در شهر " العوامیه " شکل گرفت که به آزادی سه زندانی شیعه منجر شد .

به گفته شاهدان ، معترضان شیعه با در دست داشتن تصاویری از زندانیان ، رسیدگی و مشخص شدن وضع همه زندانیانی را خواستار شدند که مدت هاست بدون محاکمه در بند رژیم سعودی هستند .

این تظاهرات درحالی برگزار شد که مقامات سعودی برپایی هر گونه تظاهراتی را برای شیعیان عربستان ممنوع کرده اند .

به گفته کارشناسان ، مقامات سعودی به شدت نگران اعتراض ‌های مردمی درعربستان ،مشابه آنچه که در کشورهای  عربی روی داده است ،هستند .

بر اساس آمارهای رسمی ، 10 تا 15 درصد از جمعیت عربستان شیعه هستند .

نظرات 1 + ارسال نظر
عباس چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:04 ب.ظ http://zohuredajal.blogsky.com

سلام.خوبی؟؟؟
بعضی حا گله میکنند که تو فقط وقتی آپیمیای و همون میگ بیاین و نظر بدین در صورتی که ودت نظرنمیدی.حرف شما هارسته ولی بخدا اگه شما هم بهم بگید من آپم میام نظر میزارم.ولی شما نمیگید.اگه آپ کردن و من نیومدم بعد این حرفو بزنید.
در ضمن من آپ کردم دوستان عزیز.این آپ خیلی ارزشمند تر از آپ های دیگست پس حتما بخونیدش.کامل.
خیلی حاتون پستام رو میخونید و نظریدی که ممنونم.خیلی هاهم نخوندهنظر میدن.که بگم اگه بخونید برام مهمتره.
ولیاسن پست رو خداییش بخونید خیلی باحاله.خیلی.
پس از ستش ندید.
من منتظرم.دویتان عزیز.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد