افتتاح پایگاه امام حسن(ع) در روز میلاد با سعادتش

 فعالیت های بسیار ارزنده ی امام مجتبی ( علیه السلام ) در طول تاریخ حیات اسلام بسیار اثر گذار و ارزنده بود و تا به امروز ، مکتب تشیع ، مدیون زحمات بی دریغ ایشان برای سربلندی تمام شیعیان در سرتاسر 

جهان اسلام است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 حسین مداحی مدیر حوزه ی علوم و فنآوری اسلامی مبین با اعلام خبر افتتاح پایگاه جامع اطلاع رسانی امام حسن مجتبی ( علیه السلام ) در روز میلاد حضرتش ، با اشاره به فعالیت های بسیار ارزنده ی  امام مجتبی ( علیه السلام )  در طول تاریخ اسلام به جهت پرده برداشتن از چهره ی منافقین زمان خود و رسوایی آنها خصوصا معاویه علیه الهاویه ، گفت :

فعالیت های بسیار ارزنده ی امام مجتبی ( علیه السلام ) در طول تاریخ حیات اسلام بسیار اثر گذار و ارزنده بود و تا به امروز ، مکتب تشیع ، مدیون زحمات بی دریغ ایشان برای سربلندی تمام شیعیان در سرتاسر جهان اسلام است .

وی افزود :

اگرچه هر امامی جای امام مجتبی ( علیه السلام )  قرار می گرفت ، همان کاری را می کرد که ایشان انجام دادند ؛ اما ناگفته نماند که شهادت برای امام مجتبی ( علیه السلام ) در میدان نبرد بسیار راحت تر از قرار گرفتن در معرض تهمت ها بود .تهمت هایی که پس از گذشت 14 قرن ، هنوز به ایشان می زنند. تهمت هایی که متاسفانه برخی مقدس نماها نیز به آن می پردازند و به غربت ایشان بیشتر دامن می زنند .

وی در ادامه بیان داشت :

دستگاه تبلیغی معاویه پس از رسوایی در مقابل افکار روشن و شکست فضاحت بار در مقابل تصمیم بسیار زیرکانه ی امام مجتبی ( علیه السلام ) در باب مقوله ی صلح ، به جعل حدیث درباره ی ایشان پرداخته و دست به تخریب ایشان زد .

تبلیغ منفی ای که متاسفانه آثار آن ، در کتب برخی متعصبین اهل سنت همچون ابن ابی الحدید معتزلی ( که بزعم برخی شیعیان بدون مطالعه فرد خوبی می باشد ! ) به وضوح به چشم می خورد .

حسین مداحی در ادامه افزود :

وقتی تاریخ زندگانی اهل بیت (ع) را مورد بررسی قرار می دهیم ، مشاهده می شود که در میان دشمنان این خانواده ، دو نفر از خلفاء ، از زیرکی خاصی برخوردار بوده اند .حضرات علی ، حسن و حسین - صلوه الله علیهم اجمعین - با یک خلیفه و حضرات رضا و جواد- علیهما السلام - با یکی دیگر از آن دشمنان هم عصر بوده اند .معاویه از خلفای بنی امیه و مامون از خلفای بنی العباس- لعنت الله علیهما - که هردو ، از زیرک ترین خلفای معاصر با این پنج امام همام بوده اند .

و به گواه تاریخ ، تنها امامی که توانست با استفاده از شرایط زمانی(دقت کنید با استفاده از شرایط زمانی) ، مقدمات رسوایی یکی از این دو خلیفه ی ملعون را فراهم نماید ؛ کسی نبود جز امام حسن مجتبی - علیه افضل صلوه المصلین - که چهره ی معاویه را رسوا ساخت .

حتی این شرایط در زمان امام رضا (ع) و امام جواد (ع) برای رسوایی مامون ، فراهم نشد تا جایی که متاسفانه دوتن از علمای شیعه ، مامون را شیعه و پیرو امام دانسته اند و بر این قول قائلند که هیچگاه یک شیعه نمی تواند قاتل امام خویش باشد .

ببینید زیرکی این خلیفه ی ملعون تا به چه حد بوده است !

بگذارید تا از جایش نگذشته ایم من یک اشاره ای بکنم:

اگر امام شناس نبوده و زبان معارف  شناخته نشود کار حتی برای خواص هم مشکل خواهد شد کما اینکه در جریان فتنه ی گذشته که با تدبیر مقام معظم رهبری ، خنثی شد ؛ شاهد ریزش برخی خواص و ایضا موضع گیری های غلط آنان بودیم و به قول معظم له دوست را به جای دشمن و یا دشمن را به جای دوست اشتباه گرفتند . شناخت جنس کلام معصوم و آشنایی با تاریخ زندگانی اهل بیت هم از این نوع مستثنی نبوده و لازمه حیات سالم در همه اعصاراست و همه ی ما باید امام شناسی خود را تقویت کنیم که اگر چنین نشود احتمال لغزش بسیار زیاد خواهد بود .آری اگر امام شناس خوبی نباشیم تابع خوبی برای ولی فقیه مان نخواهیم بود و اگر رعیت خوبی برای ولی فقیه مان نباشیم ، حقیقتا مأموم خوبی برای امام زمانمان نخواهیم بود و برای ایشان هم ان قلت می آوریم و یا دشمنانشان را خوب نخواهیم شناخت .
نکته های فراوانی در تاریخ زندگانی اهل بیت نهفته است که به قول مقام معظم رهبری باید برای ما الگو باشد . آنجایی که معظم له فرمودند :
"  صحنه‌ى صدر اسلام براى ما الگوست. من نمیخواهم ادعا کنم که همه‌ى حوادث ما عیناً شبیه حوادث صدر اسلام است؛ نه، دنیا تغییر کرده، انگیزه‌ها و شکلها عوض شده؛ لیکن صدر اسلام یک تابلوى بسیار پیچیده و هنرمندانه ای است که بخشهاى گوناگون زندگى تاریخى امت اسلام را تا امروز و تا ابد میشود در اجزاى این تابلو مشاهده کرد. هرکدام از این بخشها را انسان ملاحظه کند و با زمانِ خودش تطبیق کند، میتواند بفهمد. "

بیش از این اطاله ی کلام نکنم و برگردم به عرایض خودم .

آری !صحبت از این بود که در میان این پنج امام تنها کسی که مقدمات رسوایی یکی از این دو خلیفه را توانست فراهم نماید ، امام مجتبی (ع) بود که اگر ایشان نیز چنین نمی کرد ، شاید تاریخ درباره ی معاویه نیز تصمیم هایی غیر معقول می گرفت و شاید وی را دشمن این خاندان معرفی نمی کرد .

این رسوایی بزرگ برای دستگاه معاویه ، باعث شد که رسانه های تبلیغاتی حکومت وی ، برای سرپوش گذاشتن به این فضاحت و بی آبرویی خلیفه ، فعالیت خود را بر علیه امام مجتبی شدت بخشند و در راس برنامه ی بلند مدت دوران خلافت ، تخریب چهره ی امام حسن (ع) را ، امری ضروری قرار دهند .

دامنه ی این تبلیغات منفی تا به امروز هم ادامه داشته و متاسفانه برخی از آن سخنان بی اساس در بین عوام ، و با اعلام تاسف بیشتر ، در میان برخی خواص ، ادامه دارد .

دستگاه تبلیغاتی معاویه آنچنان قوی عمل کرد که هنوز آثار این شیوه ی ظریف تبلیغ منفی ، حتی در میان شیعیان ، مشهود بوده و بر غربت این امام همام دامن زده است .

مدیر مسئول پایگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در ادامه افزود :

غربت امام مجتبی ( علیه السلام )  و همچنین کم کاری در باب ایشان و ایضا تاکیدات مقام عظمای ولایت در خصوص مقابله با جنگ نرم و بسترهای ناتوی فرهنگی دشمن، مارا بر این داشت تا در فضای مجازی اینترنت با جمع آوری اطلاعات اولیه ، پایگاه اطلاع رسانی امام حسن مجتبی علیه السلام با هدف انتشار فرهنگ حسنی ( که سرچشمه گرفته از همان فرهنگ علوی بوده و نیز پایه گزار فرهنگ حسینی می باشد ) تاسیس کرده و به حول و قوه ی الهی ، فاز اول فعالیت رسمی خود را با بخش هایی همچون مقالات ، پاسخ به شبهات درباره امام حسن مجتبی ، سیره ی امام مجتبی ، امام حسن در آیینه شعر و ادب و چند رسانه ای همزمان با سالروز ولادت این امام همام آغاز نماییم .ان شاءالله
حسین مداحی در پایان افزود :


این پایگاه به نشانی www.imamhassan.ir در دسترس علاقمندان بوده و مصادف با ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند. امید است دعای خیر همه ی عزیزانی که به امام مجتبی ( علیه السلام ) و خاندان طیبین و طاهرین علاقه مند هستند بدرقه ی راه ما  باشد تا در این گریز مدد باری تعالی را محسوس تر شاهد بوده و از راه مرضی حق تبارک و تعالی منحرف نشویم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد