دستپخت جدید سازندگان فیلم جنجالی

به گزارش مشرق، سازندگان مستند جنجالی «ظهور نزدیک است» بار دیگر دست به کار شدند و با هدف سوار شدن بر روی موج احساسات دینی مردم و استفاده در جهت منافع سیاسی تلاش کردند. این گروه، مستند جدیدی با عنوان «عبرت تاریخ» ساخته‌اند. که سوژه اصلی آن باز هم شخص رئیس جمهور است و البته این کار نشان داد که برخلاف ادعایشان کار برای احمدی‌نژاد بالا‌تر از کار برای امام زمان است. سازندگان این مجموعه برای تایید رئیس جمهور از همه چیز مایه گذاشته‌اند و در اقدامی سوال برانگیز وی را تا حد معصومیت بالا برده‌اند.

موضوع اصلی این مستند مقایسه محمود احمدی‌نژاد با مختار ثقفی است. این مجموعه هم اکنون در فضای مجازی موجود است. سازندگان کلیپ «عبرت تاریخ» در ابتدای آن، هدف خود را از ساختن این کلیپ «مطالعه تاریخ و عبرت گرفتن از وقایع اقوام گذشته» بیان کرده‌اند. گوینده متن ابتدایی کلیپ که به نظر می‌رسد‌‌ همان کارگردان-مجری سی دی ظهور است، از انتقاداتی که به کلیپ قبلی او شده انتقاد می‌کند. او ادعا می‌کند: با اعلام خبر انتشار این مستند (عبرت تاریخ) هجمه‌هایی با هدف مشخص آغاز شد و چون گذشته ما را به جریانی حاشیه ساز و جنجالی منسوب کردند.

وی با ادعای این «ما جمعی خودجوش و مردمی» هستیم، می‌گوید با جریان انحرافی میانه‌ای ندارند و مخالف «حاشیه سازی‌های برخی اطرافیان رئیس جمهور» هستند.

مستند عبرت تاریخ احمدی‌نژاد و مختار را از شخصیت‌های تاثیر گذار تاریخ خطاب می‌کند و به بررسی ویژگی‌ها و شباهت‌های آنان پرداخته است.

سازندگان این کلیپ در ابتدا مدعی «تشابه اتهامات وارده» به این دو شخصیت شده‌اند. آنان برای اثبات ادعای خود صحنه‌هایی از فیلم مختار را که به او اتهام زده می‌شود پخش و آن را با انتقادات برخی سیاسیون و سایت‌ها از دکتر احمدی‌نژاد مقایسه کرده و مشابه دانسته‌اند.

اتهامات مورد اشاره به این شرح است: کذاب و دروغگو بودن، بی‌تفاوتی نسبت به ولایت یا ولایت گریزی، ادعای ارتباط با عالم غیب، تهمت قدرطلبی، ایرانی‌گری و توجه بیش از حد به ایرانی‌ها، خشونت و جنگ طلبی، شک یاران نزدیک و تهمت آن‌ها در اثر موضع پیچیده و مبهم،
تاسیس گروه انحرافی در مهدویت! ، استفاده از سحر و جادو، بد دین و دارای تفکر مذهبی نادرست بودن، عاقبت شوم تهمت‌ها و تخریب.

سازندگان این مجموعه در سایت خود درباره کار خود گفته‌اند:

-هرچند ما بارها اعلام کرده بودیم که نه تنها با افراد جنجالی اطراف رئیس جمهور عزیز هیچ ارتباطی نداریم که از منتقدین و مخالفین این حاشیه‌سازها و جنجال‌ها هستیم، اما در این فیلم به طور شفاف موضع خود را اعلام کرده و مرزبندی کرده ایم.

- در ابتدا در نظر بود که با توجه با مباحث مطرح و آرشیو موجود ، کلیپی 10 الی 15 دقیقه ای ساخته شود ، اما با آغاز کار ، و باز شدن مباحث جدید و دسترسی به مطالب مختلف به همت عزیزان ، طول مدت این فیلم افزایش یافت.

- ظاهراً امشب ، شب ۱۴رمضان مصادف با سالگرد شهادت جناب مختار است ، تلاقی این مناسبت با انتشار فیلم را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که منتقم اصلی خون خدا با لطف و عنایت خود به این اثر ناچیز برکت داده و ما را بعد از احسن خدمات به فیض شهادت در رکاب خود مفتخر نماید.

به نظر می‌رسد اگر پشت سر این گروه جریانی سیاسی وجود دارد و اغراض خاصی را پیگیری می‌کنند باید جلویشان گرفته شود و همچنین وزارت ارشاد نیز جلوی چنین آثاری که این مقدار شبهه درباره‌شان وجود دارد و بدون مجوز قانونی و با کیفیت کم فنی پخش می‌شوند را نیز بگیرند. لازم به یادآوری است. انتشار گسترده فیلم قبلی این مجموعه با نام «ظهور بسیار نزدیک است»، بازتاب‌های فراوانی به همراه داشت و مورد انتقاد شدید علما قرار گرفت، تا جایی که منجر به بازداشت عوامل سازنده آش شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
بشیر دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:33 ب.ظ

لیبل مستند عبرت تاریخ
http://u313.ir/images/00012.jpg

بشیر دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:26 ب.ظ

لیبل مستند عبرت تاریخ
http://u313.ir/images/00012.jpg

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد