گران ترین نقطه جهان در مکه مکرمه است

به گزارش شیعه آنلاین، بررسی های انجام شده در مورد قیمت املاک در سراسر جهان نشان می دهد که گران ترین املاک جهان در شهر مکه مکرمه قرار دارد.
               
بر اساس این بررسی های انجام شده، در برخی مناطق شهر مکه قیمت هر متر مربع بیش از 375 هزار ریال سعودی معادل 100 هزار دلار است.

گفته می شود رقابت میان سرمایه گذاران برای ساخت هتل های عظیم و یا فروشگاه های تجاری باعث شده که روز به روز بر قیمت زمین و ملک در این شهر افزایش یابد. بالطبع هر چه موقعیت ملک یا زمینی به مسجد الحرام نزدیک تر می شود، بر قیمت آن افزوده می شود.

ناگفته نماند با توجه به اینکه سالانه بیش از 5 میلیون حاجی برای ادای مناسک حج و 10 میلیون عمره گذار در طول سال برای به جا آوردن عمره به مکه مکرمه سفر می کنند، صنعت گردشگری دینی در این شهر از رونق بسیار زیادی برخوردار است و این مسأله موجب شده که حتی هتل های معروف در جهان به فکر احداث شعبه ای برای خود در این شهر بیفتند.

بر همین اساس اخیرا مجموعه هتل هایی در نزدیکی مسجد الحرام ساخته که بیش از 5/5 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است. بانک های سرشناس جهان از جمله سرمایه گذاران اصلی در طرح های ساخت این هتل ها به شمار می روند.

نظرات 1 + ارسال نظر
parivash دوشنبه 16 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:05 ق.ظ

اونایی که به حج میروند خائنین به ملت اند و دست انها به خون افغانها و عراقیها و فلستینیان الوده ست
حج ما جوانهای ما هستند بی خردان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد